محل تبلیغات شما
‏•‏ تعریف واحدی برای گردشگری سلامت وجود ندارد، آن را می توان به طور گسترده به عنوان افرادی که ‏از محل ست شان به دلیل بهبود سلامتی سفر می کنند تعریف کرد.‏
‏•‏ عواملی چون ویژگی جمعیت شناختی ، اقتصادی و سبک زندگی از مهمترین محرک های گردشگری سلامت ‏هستند.‏
انواع گردشگری سلامت
‏•‏ گردشگری تندرستی(‏Wellness Tourism‏): مسافرت به دهکده های سلامت و مناطق دارای چشمه های ‏آب معدنی و آب گرم(اسپاها) برای رهایی از تنش های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون مداخله و ‏نظارت پزشکی و در مواردی که گردشگر بیماری جسمی مشخصی نداشته باشد را گردشگری تندرستی ‏گویند.‏
‏•‏ گردشگری درمانی (‏Curative Tourism‏): مسافرت به منظور استفاده از منابع درمانی طبیعی(آبهای ‏معدنی، نمک، لجن و غیره) جهت درمان برخی بیماری ها یا گذران دوران نقاهت تحت نظارت و مداخله ‏پزشکی را گردشگری درمانی گویند.‏
‏•‏ گردشگری پزشکی(‏Medical Tourism‏): مسافرت به منظور درمان بیماری های جسمی یا انجام نوعی ‏از عمل های جراحی تحت نظارت پزشکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی را گرد شگری پز شکی گویند. ‏در ا ین نوع از گردشگری سلامت، بیمار ممکن است پس ازدرمان و معالجه نیازمند استفاده از فضاها و ‏خدمات گردشگری درمانی (مانند اسپاها) باشد.‏
‏•‏ هدف از این پژوهش، توجه به طرح برخی از چالش ها و فرصت های پیش رو، به عنوان اهمیت گردشگری ‏سلامت در حوزه های عملی و مفهومی گردشگری است.‏
‏•‏ پیرشدن جمعیت
پس از جنگ جانی دوم افزایش زاد و ولد ونزدیک شدن به بالاترین سن درآمد قابل تصرف و گرایش به ‏مسافرت ایجاد شد. جمعیت جهان آگاهی کمتری نسبت به قیمت و همچنین حساسیت بیشتری نسبت به دیگر ‏آمیخته های بازاریابی (محل، مقصد، محرمانه بودن، کیفیت، و غیره) داشتند.‏






تغییر چرخه زندگی
جمعیت و شیوه زندگی در بازار های هدف، افزایش قابل توجهی برای تقاضای عمل جراحی زیبایی، چشمه ‏های معدنی، جوامع بازنشستگی، مراکز تناسب اندام و مراکز درمان اعتیاد خواهد شد.‏
جایگزین های گردشگری
امروز مصرف کنندگان در سفر به دنبال چیزهای جدید و متفاوت برای کسب تجربه تعطیلات هستند.‏
خصوصیات سیستم های بهداشت و درمان
لیست طولانی انتظار، هزینه بالا، عدم بیمه و باعث شده برخی برای مراقبت های پزشکی به کشورهای دیگر ‏سفر کنند. محرک اصلی تقاضای از طریق دریایی در زمانی که سیستم های بهداشت محلی گزینه مناسب یا به ‏موقعی ارائه نشده، است. این موضوع به عنوان یک فرصت برای توسعه بخش اقتصادی و به عنوان یک مشکل ‏در برخی سیستم های بهداشتی و درمان ملی دیده می شود.‏
با وجود این، محدودیت های زیادی در تجارت خدمات سلامت وجود دارد:‏
‏1. محدودیت در ورود و تمرین های ارائه کنندگان خدمات سلامت خارجی.‏
‏2. محدودیت کمیوکیفی در ورود وشرایط مختلف صلاحیت داشتن ، و اعتبار و اامات صدور مجوز برای ارائه ‏دهندگان خدمات سلامت خار جی تشکیل شده است.‏
‏3. محدودیت در سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بهداشت و سایر بخش های مرتبط.‏
این رده شامل محدودیت مشارکت سهامداران خارجی، مالیات های تبعیض آمیزو سایز ت های رقابتی ‏محدودکننده، نیازهای اقتصادی، اامات مجوز و محدودیت های کمی در تعداد، موقعیت، کارمندان، و ‏مدیران موسسات خارجی است.‏
محدودیت های قوانین بیمه، آموزش وتکنولوژی ارتباطات
‏•‏ مقررات منع خارجیان در خصوصی بیمه
‏•‏ محدودیت مشارکت خارجیان در موسسات آموزشی وتربیتی
‏•‏ محدود کردن قلمرو برای جنبش های فرامرزی آموزش دهندگان بهداشت





محدودیت های داخلی، تنطیم مقررات،زیرساخت، و محدودیت های مرتبط با ظرفیت
‏•‏ ارائه خدمات مرزی الکترونیکی سلامت و فقدان چارچوب های قانونی برای برخورد با مسئولیت متخلفان ‏پزشکی، محرمانه بودن و حریم خصوصی اطلاعات، شناخت، عدم پوشش بیمه، و تدارکات پرداخت فرا-‏مرزی محدود شده است.‏
محدودیت های زیرساخت،منابع مالی و انسانی ‏
‏•‏ ارتباطات از راه دور ناکافی، نقص در زیرساخت های بهداشت و درمان و سطح پایین استانداردها، شامل ‏کیفیت فیزیکی و منابع انسانی ناکافی وکم، محدود ساختن پتانسیل برای صادرات خدمات سلامت.‏
رقابت در بازار
‏•‏ بسیاری از کشورها درحال توسعه طرح های گردشگری سلامت را در دستور کار خود دارند. در این میان ‏شناخته شده ترین آنها عبارتند از کوبا و هند هستند.سوابق ساخته شده یک تلاش آگاهانه برای جذب ‏بیماران خارجی با تمرکز بر درمان بیماری های خاص در کشور های دیگر است.بیماران برای عمل ‏جراحی و خدمات تخصصی در زمینه هایی مانند مغز وعصاب، قلب وعروق،غدد،نفرولوژی، اورولوژی به ‏هند سفر می کنند. تعدادی از کشورهای در حال توسعه نیز در زمینه های متنوعی مانند آموزش پزشکی ‏وپیراپزشکی، گردشگری سلامت، و دارو های جایگزین و درمان ها فعال می باشند.‏
استراتژی غلبه بر محدودیت ها
ساماندهی
‏•‏ در اولین گام توسعه قوانین ومقررات به طور قابل اجرا و آسان با توجه به پارامترهای که تامین کنندگان ‏کار، قابل مقایسه با کسانی که در بازارهای هدف هستند ایجاد شوند.‏
استراتژی تجاری
‏•‏ باید به فرصت های ابتکاری ایجاد شده در بازار توسط بازار های دیگر تمرکز کنید. ‏



این شامل تمرکز بر خدمات معمولی که به وسیله بیمه پوشش داده نمی شود،و قیمت های نسبتا غیر حساس در ‏بخش های بازار ثروتمند است. توسعه ادغام افقی(استراحتگاه با چشمه های معدنی، چشمه های آب معدنی با ‏مراکز دروان آرایشی و بهداشتی)؛به دنبال سرمایه گذاری مشترک برای به رسمیت شناختن نام تجاری و شبکه های ‏ارجاع در بازار های هدف هستند.‏

کیفیت مراقبت
‏•‏ برای اتخاذ مقررات و مراحل صدور مجوز سازمانی مراقبت های پزشکی، تضمین کیفیت و روش های کنترل ‏عملکرد بالینی، و امکانات عملیاتی لازم است.‏
مجوز و صدور گواهینامه های حرفه ای
‏•‏ یکپارچه سازی حرفه ای ثبت اطلاعات از اامات(پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری)، در میان چیزهای ‏دیگر، صدور مجوز حرفه ای، راحت تر.‏
تکنولوژی
‏•‏ ت صدور مجوز وتایید فن آوری های جدید، درمان، داروها و نیاز به توسعه، بر اساس منطقه/کشور ‏برای بیماران
مالیات
‏•‏ دولت نیاز به بررسی ت های خود در تعرفه ها، نگه داشتن زمین دیگران(خارجیان)،مراحل گمرکی ‏برای تعیین اینکه آنها چگونه می توانند تسهیلات بهتری در سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در ‏سلامت ایجاد کنند.‏
کار
‏•‏ مشکل اخذ مجوز کار، عدم اطمینان از بازسازی، و عدم وجود کنترل بر انتخاب پرسنل مانع سرمایه ‏گذاری خارجی است. مقررات مربوط به مهاجرت و ویزا مورد نیاز نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.‏
زیرساخت
‏•‏ سیستم های ارتباط از راه دور، از جمله تماس های راه دور تلفن، فکس، و ایمیل، باید در دسترس باشد. ‏حمل و نقل فرودگاه های بین المللی باید آسان باشد، سیستم برق اضطراری و تامین آب باید در دسترس ‏مراقبت های بهداشتی قرار گیرد.‏

یک سایت و اپلیکیشن جالب :)

تور آشناسازی آژانس‌های مسافرتی ترکیه در ایران

اسامی ۲۴۰ نشریه و سایت علمی نامعتبر اعلام شد

های ,گردشگری ,سلامت ,محدودیت ,خدمات ,درمان ,به عنوان ,صدور مجوز ,سیستم های ,گردشگری سلامت ,خدمات سلامت

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

nielithacu رقص توهم Jeanine's style سایت *« خدمـــات تـایـپ و ترجـمـه تـخصصی جــوان «* حضرت آیت الله قنبر مشفق لاهیجی Sheila's life شبیه سازی و مدل سازی با cpn tools حرف‌های غیررسمی من temengefa